Uitleenpunt in Souburg opent half november

Gepubliceerd op: 14 oktober 2017 09:00

In de week van 13 november opent er een uitleenpunt van ZB| Bibliotheek Vlissingen in De Zoute Viever in Oost-Souburg.

Het uitleenpunt is vanaf dan op gezette tijden geopend voor alle Souburgse bibliotheekleden. Er komt een collectie van ruim 1500 boeken. De collectie is vooral gericht op senioren.

Ondersteuning
Er zijn geen bibliotheekmedewerkers werkzaam voor het uitleenpunt. Er is zelfbedieningsapparatuur aanwezig, zodat men zelf een boek kan lenen en inleveren. Op 3 dagdelen in de week is er ondersteuning van vrijwilligers. Zij helpen leden met het lenen van boeken. Deze dagdelen worden nog afgestemd met de vrijwilligers.

Wie boeken leent van een andere Bibliotheek, kan die inleveren via de Boekenbus bij het uitleenpunt. Er kunnen geen boeken van andere Bibliotheken afgehaald worden.

Bibliobus in Souburg

bibliobus

In de maand oktober kunnen Souburgers in afwachting van het nieuwe uitleenpunt terecht in de Bibliobus. Ze kunnen daar lenen, inleveren en reserveren. De Columbus stopt op dinsdag 17 oktober, donderdag 19 oktober en woensdag 25 oktober tussen 14.00 en 17.00 uur in de Gouwestraat in Oost-Souburg.